Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hype

• Anonymous avatar

Wat ik me afvraag als ik deze pagina bekijk, is of alle informatie over omega vetzuren niet een soort hype is. Veertig jaar geleden moesten we minder vet gaan eten, nu moeten we opeens wel weer vetter gaan eten. Ik begrijp vetter in de zin van bepaalde vetten maar het begint me een beetje te duizelen allemaal.

Als ik het goed heb is de verhouding tussen de omega-3 en de omega-6 vetzuren scheefgegroeid in ons eetpatroon.

Komt het er in de basis nu op neer dat ik meer voedingsstoffen moet gaan eten met omega-3 erin?

• Anonymous avatar

Hoi Rob.

Ik denk dat je met deze opmerkingen ongeveer de essentie van deze site hebt weergegeven.

De verhouding van bijvoorbeeld omega-3:omega-6 is in ons dieet ongeveer 1 : 15, terwijl dat ongeveer 1 : 4 moet zijn.

Misschien is wel de belangrijkste link op deze site die in het blok

“wat zijn omega vetzuren ” de link "welke verhouding is de beste' ,

waar ook aandacht wordt besteed aan het gegeven dat sommige mensen tekorten ontwikkelen omdat ze een omzettingsprobleem hebben van o.a alfalinoleenzuur en linolzuur.

Daarom is een goede multivitamine zo belangrijk als basis, althans dat is mijn vizie.

Omzettingsproblemen kunnen het gevolg zijn van een tekort aan het een of ander.

Groeten Hans

• Anonymous avatar

Beste Rob,

Geen Hype, gewoon een betere variant op de oude levertraan.

En wat je conclusie betreft met omega 3 en 6. Je hebt helemaal gelijk, gewoon alleen voor omega-3 kiezen. Gebeurt in de landen om ons heen al veel meer. Kijk eens op http://www.visolie.nl

Groet

Jeroen